> > > Wpływ stresu na komfort snu

Pozytywne i negatywne działanie stresu

Stres jest nieodłącznym elementem życia. Może zarówno pozytywnie i destrukcyjnie wpływać na nasze działania. Potrafi mobilizować, motywuje do skupienia się oraz wykazania własnych umiejętności i możliwości. Jednak kiedy sytuacji kryzysowych jest zbyt wiele, przewlekły stres negatywnie odbija się na zdrowiu oraz samopoczuciu. Wysoki poziom stresu przyczynia się do zmniejszenia odporności organizmu oraz kondycji fizycznej i psychicznej. Sprawia, że stajemy się rozdrażnieni, poddenerwowani, a nawet nieszczęśliwi. Długotrwały stres może przyczynić się do powstania depresji oraz chorób układu krążenia.

wpływ stresu na zdrowie

Jak razić sobie ze stresem?

Najlepszym lekarstwem na stres jest zdrowy sen. Kiedy śpimy, nasz organizm wypoczywa. Układ nerwowy regeneruje się, a my po dobrze przespanej nocy budzimy się z energią do działania. Aby zapewnić sobie wartościowy sen, przede wszystkim należy spać na wygodnym materacu. Odpowiednio dobrany materac gwarantuje prawidłowe podtrzymanie sylwetki i kręgosłupa. Sprawia, że łatwo nam się zasypia, a ciało wypoczywa.

Jeśli źle śpimy, zwiększa się poziom hormonów stresu. Utrudniają one „normalne” funkcjonowanie w ciągu dnia i przyczyniają się do problemów z bezsennością. W ten sposób powstaje błędne koło, stres powoduje problemy z zasypianiem, a niedobory snu wywołują stres. Aby zasypianie było prostsze, warto postawić na aromaterapie. Doskonale sprawdzają się lawendowe olejki do kąpieli oraz świecie. Hilding w swojej ofercie posiada prozdrowotny materac Hilding Rumba z pokrowcem o  łagodnym aromacie lawendy. Takie połączenie gwarantuje łatwe i szybkie zasypianie oraz wartościowy sen.

jak stres wpływa na zdrowie

Postawmy na wyciszenie i relaks przed snem. Zróbmy coś co nas odpręża i nie pobudza. Filiżanka ziołowej herbaty, medytacja, uspokajająca muzyka (na przykład klasyczna), joga, czytanie książki… Ograniczmy dostęp niebieskiego światła – wyłączmy telewizor i odłóżmy smartfona. Zjedzmy lekką i łatwostrawną kolację 2 – 3 godziny przed pójściem spać. Zadbajmy o odpowiednie warunki w sypialni, przewietrzmy pokój, zawsze miejmy świeżą i pachnącą pościel, przygaśmy światła.

Pin It on Pinterest

Share This

Ciekawe? Udostępnij!

Udostępnij tą stronę na swoim profilu