> > > Pobudka! Jak wstawać wcześniej?

Niestety nie każdy z nas ma tak dobre uwarunkowania genetyczne oraz przyzwyczajenia, że potrafi obudzić się przed budzikiem, a na jego dźwięk nie dostaje zawału i nie myśli, że do niego strzelają. Jeśli nie jesteś rannym ptaszkiem, który z radością wstaje wraz z pierwszymi promykami słońca i nie biegniesz z uśmiechem po ciepłe bułeczki do piekarni, tylko ustawiasz kolejne drzemki… polecamy poniższe porady :)

Oczywistym jest, że genetyki nie przeskoczymy i w ciągu jednego dnia nie zmienimy się z Nocnego Marka w skowronka, ale na pewno ułatwimy sobie życie i ranne wstawanie :)

Jak wstawać wcześniej?

jak rano wcześnie wstawać

Odpowiednie nastawienie

Pomyśl o tym, że wstając wcześnie, jesteś w stanie zrobić znacznie więcej! Jeśli każdego dnia będziemy wstawać chociażby 15 minut wcześniej, nie tylko na spokojnie wyrobimy się ze wszystkimi porannymi obowiązkami, ale także zaoszczędzimy 105 minut tygodniowo, czyli 7 godzin miesięcznie. Pomyślmy jak wiele zdołamy w tym czasie zrobić! To może być ten czas, którego nam na przykład brakuje do nauki języka lub nadrobienia zaległości czytelniczych.

wstawać wcześniej

Dobre nawyki

Wyróbmy sobie nawyk wstawania o tej samej porze, także w weekendy. Udowodnione zostało, że dorosłemu człowiekowi do dobrego funkcjonowania wystarcza ok. 7 godzin snu. Zbyt krótki, a nawet zbyt długi sen, może niekorzystnie odbić się na naszym zdrowiu. Istnieją dwie teorie dotyczące kładzenia się spać. Pierwsza mówi, żeby zawsze iść do łóżka o tej samej porze, a druga aby dopasować się do swojego naturalnego rytmu. My przystajemy przy tej drugiej tezie, wierzymy, że kładąc się spać wtedy kiedy jesteśmy zmęczeni, a wstając o zbliżonych porach naturalnie wyregulujemy nasz zegar biologiczny.

sposoby na wczesne wstawanie

Jakość snu

Pamiętajmy o tym, że nie tylko liczba przespanych godzin wpływa na to czy jesteśmy wyspani, ale przede wszystkim jakość snu. Miejsce, w którym śpimy powinno być komfortowe i odpowiednio urządzone. Najważniejszym elementem jest wygodne łóżko, po każdej nocy spędzonej na materacu odpowiadającym naszym potrzebom będziemy czuć się jak nowonarodzeni.

wygodny materac

Ograniczaj drzemki

Na pewno znasz doskonale myśl: „jeszcze 5 minut”. Zazwyczaj jednak takie dosypianie nic nam nie daje. Nie doradzamy Wam wstawania od razu na równe nogi, bo zakręci nam się tylko w głowie! Znacznie lepsze jest delikatnie rozbudzanie oraz przeciąganie się. Wstańmy około kilku minut od przebudzenia i powoli oraz z uśmiechem zacznijmy dzień:)

Dopasuj swój budzik

Dobrym pomysłem będzie zmiana dźwięku budzika na delikatnie wybudzający. Zbyt głośny i nachalny wprowadzi nas w rozdrażnienie już od samego rana. Dla osób, które mają w nawyku wyłączać budzik i spać dalej, polecamy położenie go np. na biurku lub komodzie, co zmusi nas rano do tego, aby po niego wstać. Dla cięższych przypadków, które po wyłączeniu budzika wracają pod kołderkę polecamy aplikacje matematyczne – budzik nie przestanie nam dzwonić, póki nie rozwiążemy zadania ;)

Zapewnij sobie dużo światła po przebudzeniu

Idąc spać upewnijmy się, że okna mamy odsłonięte. Rano znacznie łatwiej nam się wstanie jeśli będziemy się budzić w jasnym, rozświetlonym i słonecznym pomieszczeniu. Na dzień dobry dostaniemy odpowiednią dawkę rozbudzającego nas światła! ;)

sposoby na wczesne wstawanie

Dieta plus ruch

Kilka minut gimnastyki obudzi nas znacznie lepiej niż kawa! Jeśli zastosujemy się do pierwszej wskazówki i będziemy wstawać wcześniej, możemy poświęcić ten czas na poranną gimnastykę. Nawet najprostsze ćwiczenia kardio oraz siłowe wprawią nas w dobry nastrój oraz dostarczą naszemu ciału mnóstwo energii do działania, a także życiodajnych endorfin. Zacznijmy dzień pysznym i zdrowym śniadaniem, które będzie paliwem napędowym na nadchodzące godziny.

poranna gimnastyka

Wizualizuj sobie swój dzień

Planowanie pozwoli nam wykorzystać maksymalnie potencjał każdego dnia, a także wyrobienie się ze wszystkimi obowiązkami oraz przyjemnościami :) Wizualizujmy sobie przed pójściem spać nasze poranki, ułóżmy w głowie co zrobimy w jakiej kolejności i przede wszystkim odpowiednio ustawmy budzik, abyśmy ze wszystkim się wyrobili. Ustalmy sobie również w głowie motywatory, które zmuszą nas do wstania, na przykład poranne bieganie, spacer z psem, przygotowanie zdrowego śniadania, albo powtórzenie kilku słówek z języka obcego.

Na koniec chcielibyśmy przypomnieć o aktywnym i zdrowym trybie życia. Jeśli bardzo mało śpimy lub w naszej diecie brakuje witamin i mikroelementów żadne sposoby nie pomogą nam wygrzebać się wcześniej z łóżka. W zachowaniu zdrowia, a także uniknięciu problemów z bezsennością niezbędny jest ruch i zbilansowana dieta.

zdrowa dieta

Przeczytajcie również o tym co jeść przed snem oraz sposobach na bezsenność.

 

Pin It on Pinterest

Share This

Ciekawe? Udostępnij!

Udostępnij tą stronę na swoim profilu